..
WSPINACZKA OKIEM FIZJOTERAPEUTY

14 | 14419
 
 
2014-06-17
Odsłon: 2053
 

Wzmacnianie i stabilizacja obręczy barkowej.

Pisaliśmy w drugim numerze o stabilizacji barku. Proponujemy kolejne ćwiczenie stabilizacyjne, które wykonywane odpowiednio ustabilizuje łopatki, a co za tym idzie stawy barkowe.

Bardzo popularne ćwiczenie czyli pompka, ale trochę zmodyfikowana o "plus" :) czyli precyzyjne wypchnięcie kręgosłupa pomiędzy łopatkami w górę :) Skomplikowane do opisania latwiejsze do oglądnięcia na filmie :)

podsyłam link do filmu

https://www.youtube.com/watch?v=3S36fIGg6-Y

Jakieś pytania? Wątpliwości? Piszcie, chętnie odpowiemy jeśli tylko będziemy znali odpowiedź :) info@holimedica.pl lub w komentarzach :)

 
 
KOMENTARZE
 
Nick *:
 k
Twoja opinia *:
 
ZAPISZ
 
HOLIMEDICA 2015-01-02 22:39:49
@piotr po raz drugi :) Ćwiczenie ściągania łopatek w dół masz w naszym ostatnim poście o wzmacnianiu obręczy barkowej z taśmą :) pozdrawiamy :)
HOLIMEDICA 2015-01-02 22:37:23
@piotr, jak już pisaliśmy wcześniej, jest to kolejny etap w całym cyklu ćwiczeń :) Nie rozumiem dokładnie terminu "podniesienia żeber", ale zgodzę się z jednym, że jedno ćwiczenie nie załatwia całego problemu :) dziękujemy za komentarz :) No i nadal zachęcamy do wykonywania pompki plus :)
piotr 2015-01-02 21:23:22
super kazdy by wszystko stabizowal tu poprzeczny tu zebaty a jak nie popracujecie na podniesieniem zeber i obnizeniem lopatki to wszystkie te cwiczenia jak umarlemu kadzidlo
HOLIMEDICA 2014-06-25 06:49:59
@Dani: to wszystko zależy! pytanie jak duża jest skolioza? drugie pytanie: dlaczego jest zakaz wzmacniania prostowników grzbietu? przy skoliozach można również ćwiczyć symetrycznie jeśli dodatkowo wprowadzamy odpowiednią ilość ćwiczeń asymetrycznych dopasowanych do danej skoliozy. Nasz email info@holimedica.pl (w razie szczegółowych pytań) :)
dani 2014-06-24 00:23:56
czy ćwiczenie nie będzie szkodliwe jeśli ma się skoliozę w odc piersiowym (plus zakaz wzmacniania mm prostowników grzbietu)?
HOLIMEDICA 2014-06-23 16:21:59
Bardzo proszę :) już dziś następny filmik:) Stabilizacja całego tułowia masakryczna i owszem :) ale na pewno da się wyćwiczyć :) powodzenia!!!
Dzięki 2014-06-19 16:36:01
Super, dziękuję bardzo. Spróbuję taki dokładnie zestaw. Ta stabilizacja całego tułowia jest lekko masakryczna ale może to kwestia wprawy Pozdrawiam serdecznie i ćwiczę M
HOLIMEDICA 2014-06-18 09:36:10
No to spróbuję :). Zaczełabym od 1. Napinania poprzecznego brzucha https://www.youtube.com/watch?v=YP6ScHwmDYE 2. potem postabilizowałabym barki ale w inny sposób :) https://www.youtube.com/watch?v=CG8PNBfhoQ4 3. następnie stabilizacja samego tułowia https://www.youtube.com/watch?v=btiG3u5pY6o 4. no i kolejno pompka plus :) https://www.youtube.com/watch?v=3S36fIGg6-Y Tak naprawdę można je śmiało mieszać :) jeśli te już są łatwe, proponuję TRX :) https://www.youtube.com/watch?v=AAWRs2kmtDA Czy teraz już lepiej ?:) pozdrawiam i dzięki za pozytywny feedback:) Już niedługo następne filmy:)
Dzięki 2014-06-17 22:06:11
Miałem co prawda nadzieję że napiszecie do pompek proponuję dorzucić to i to. Ale i tak dzięki za szybką odpowiedź. Filmiki na tubie robią robotę. Dzięki M
HOLIMEDICA 2014-06-17 21:09:55
Pozostałe ćwiczenia znajdziesz na youtube pod hasłem Holimedica :)
HOLIMEDICA 2014-06-17 21:06:36
Generalnie ćwiczenia te można mieszać w zależności od potrzeb ćwiczącego. Na pytanie o powtórzenia odpowiem jedno :) ZALEŻY! Z naszego punktu widzenia proponujemy wykonywać ćwiczenia w seriach, ale jeśli są wykonywane poprawnie i bardzo precyzyjnie. Jeśli nie, serie nie mają sensu. Jeśli jednak uważasz, że wykonujesz je poprawnie rób w seriach po 10, do momentu zmęczenia mięśni ćwiczonych :) Progres będziesz wtedy liczył w ilościach serii. Czy rozjaśniłam wszelkie wątpliwości? :) pozdrawiam Beata Kaczmarek
Ja mam pytanie 2014-06-17 13:01:36
Czy możecie pisać z jakimi innymi ćwiczeniami można robić to konkretne i ile powinno być powtórzeń i serii. Dziękuje M


Archiwum wpisów

Pn

Wt

Sr

Czw

Pt

So

Nd

 
 
 
 
 
 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31